7 april 2020

Sydsvenskans konstkritiker reflekterar kring Hansas kommunikation

En intressant och tankeväckande krönika i Sydsvenskan om vår kommunikation för varuhuset Hansa. Det nya konceptet ”Våga ta plats” väcker uppenbarligen både tankar och känslor.
9 mars 2020

Internationell uppmärksamhet för vår kampanj för Hansa

The Womanspread blev en snackis som snabbt spred sig utanför Sveriges gränser. Danska Extrabladet och franska Terrafemina är bara två exempel på utländska medier som har lyft kampanjen.
2 mars 2020

Ny kund, ny reklam!

Vår första kampanj för Hansa har sett dagens ljus. Läs mer här eller på Resumé.
17 januari 2020

Malmö Reklambyrå blir en del av Chimney Vigor Group

Samma byrå, nu med fler resurser. Läs mer på Resumé.
17 oktober 2019

You don’t win silver, you lose gold.

Men, vi är ändå lite glada över att våra två nomineringar i Svenska Designpriset resulterade i två st 3:e platser. Tack till juryn och alla som röstat på Hövding och Malmö!
7 oktober 2019

Stenströms firar 120 år!

Vår första kampanj för Stenströms tog 120 år att göra, men det var det värt. Kampanjen går just nu på 20 marknader. Tidlöst är framtiden.
24 september 2019

Hövding 3 ger ringar på vattnet

Lanseringen av Hövding 3 fortsätter att ge ringar på vattnet och uppmärksammas bland annat av Highsnobiety och Designboom.

22 september 2019

Resumé: Strategin bakom lanseringen med Anna-Katarina

Resumé gör en lite längre intervju om Hövdings marknadsföring och strategi med marknadschefen Anna-Katarina Skogh. Läs intervjun i sin helhet här.

20 september 2019

’In the Blink of an Eye’ på shots.net!

Med ett specifikt fokus på film, lyfter Shots internationell kreativ marknadsföring. Därför känns det extra pepp att vi uppmärksammas på shots.net med vår nya kampanjfilm för Hövding. Vi lyfter på hatten.

18 september 2019

Resumé: ”Nära-döden-upplevelse lanserar nya Hövding globalt”

Nu kan vi äntligen dela med oss av vad vi har arbetat med under sommaren. Hövding 3 är lanserad! Läs mer i Resumé.

28 augusti 2019

Två nomineringar i Svenska Designpriset

Vad är roligare än en nominering i Svenska Designpriset? Två nomineringar! En årsredovisning och en reklamfilm. Stort tack till Hövding.

23 juli 2019

Årets sommarprat!

Vår CD gästar Farah i P3 och får svara på frågor om huruvida reklam luras. Lyssna på hela programmet eller hoppa in 1:25:20 då Gustaf dyker upp.

25 april 2019

Malmö i DN Reklamcupens jury

I fint sällskap sitter vår CD, Gustaf Hultberger, med i årets upplaga av DN Reklamcupen. Må bäste annons vinna! Hela juryn hittar du här.

8 april 2019

Hövding Årsredovisning 2018

Efter ett framgångsrikt 2018 önskade Hövding ett formspråk som med framåtandan intakt, tydligt redovisar det gångna årets resultat. Vi tackar för förtroendet. Se mer här.

1 mars 2019

Vår Tomas till Guldägget!

Malmös Tomas Nilsson har blivit utvald till att delta i Sveriges finaste juryarbete, Guldägget! I årets upplaga av tävlingen är Tomas med och bedömer kategorierna Digitalt och Innovation. ”Det ska bli kul att få ägna flera dagar åt att grotta ner sig i årets bästa kommunikation”, säger Tomas.

20 februari 2019

Ny kund – Stenströms skjortfabrik

Vi är stolta över att Malmö har inlett ett samarbete med Sveriges anrikaste skjortfabrik, Stenströms.

2019 fyller Stenströms 120 år, det ska firas så klart!

15 februari 2019

Skånsk innovation i världsklass – på export med hjälp av Malmö!

Enjay, som står bakom den energisparande innovationen Lepido, är redo att ta världen med storm. Malmö tackar för förtroendet att ta hand om den kommande lanseringen.

Läs mer om Enjay här

30 januari 2019

Malmö, nu snyggare.

Äntligen har vi vår nya identitet och site uppe för allmän beskådan. Sedan starten i november 2017 har vi jobbat lite i det dolda. Nu är det slut på det!

31 januari 2019

Malmö har något som ingen annan har, Tomas Nilsson!

Inte vilken kreatör som helst utan ett young lion (Cannes), äggvinnare (Guldägget) och guldgrävare (100-wattaren). Dessutom all around trevlig värmlänning.

Välkommen till Malmö!

20 januari 2019

Cyclists of the world unite!

Malmö har vunnit det ärorika uppdraget att lansera nästa generations Hövding på den internationella marknaden. Vårt arbete med att skapa ett kanaloberoende koncept är nu i full gång. Vi återkommer i ämnet.

10 augusti 2018

Mer raw food till folket!

Nu vet världen vad vi har vetat ett tag! Så roligt att få vara med på denna resa med Raw Food House.